4/5 - (6 امتیاز)

آموزش ریاضی به کودکان همواره یکی از چالش برانگیز ترین مسائل برای والدین بوده است.شاید برایتان جالب باشد بدانید که تحقیقات انجام گرفته بر روی کودکان آمریکایی نشان داده است که کودکانی که در سنین پایین بر روی مهارت های ریاضی ابتدایی آن ها کار می‌شود و آموزش ریاضی به کودکان صورت می‌پذیرد معمولا در سنین نوجوانی و جوانی موفقیت‌های بیشتری را در دروس خود به دست می‌آورند.
اما متاسفانه مهدکودک‌ها و مدارس، همین مسئله را نیز از کودکان دریغ می‌کنند و این مهارت‌های ریاضی ابتدایی را به آن‌ها آموزش نمی‌دهند!در حالی که آموزش ریاضی مناسب به کودکان در سنین پایین بسیار مهم و حیاتی میباشد.

آموزش مفاهیم ریاضی به کودکان

در بین بسیاری از پدر و مادرها که فرزند کوچکی دارند؛ معمولا این که فرزندشان بتواند در سنین قبل از دبستان و پیش دبستانی حروف و اعداد را بخواند نوعی موفقیت به حساب می‌آید و خیال می‌کنند حالا که فرزندشان توانسته حروف الفبا را با شعر یاد بگیرد و اعداد را از 1 تا 20 بشمارد؛ به یک نابغه‌ی ریاضی تبدیل شده است و حتما زمانی که به مدرسه برود به عنوان نابغه‌ی ریاضی در بین همسالانش شناخته می‌شود!

اما پدر و مادر عزیز!
این خیال باطل را باید از سرتان بیرون کنید!
آموزش ریاضی و مهارت‌های ریاضی که در ابتدای مقاله حرف آن‌ها را پیش کشیدیم؛ فقط شمردن اعداد از 1 تا 10 نیست و این کارها به نوعی فقط حافظه‌ی کودک شما را قوی می‌کند و هیچ تاثیری بر روی هوش ریاضی او نمی‌گذارد.

همین حالا وارد سایت لیمویی شو و نرم افزار رو به صورت رایگان ببین!

لوگو ریاضیات لیمویی

ما در ریاضیات لیمویی تمام تلاشمان را می‌کنیم تا بهترین تمرینات ریاضی را مطابق با متد روز بهترین موسسات تحقیقاتی دنیا برای کودکان دلبند شما تدارک ببینیم تا کودک شما در عین بازی و سرگرمی، بتواند مهارت‌های ریاضی خود را نیز ارتقا ببخشد!

ریاضیات لیمویی

ریاضیات لیمویی، بهترین سایت آموزش ریاضی به کودکان

همان طور که گفتیم؛ جای خالی آموزش ریاضی در مهدکودک‌ها و مدارس پیش دبستانی بسیار حس می‌شود!
شما حتی اگر فرزند دلبندتان را در بهترین مهد کودک یا مدرسه‌ی غیر انتفاعی هم ثبت نام کنید؛ باز هم شاید آن طور که باید و شایسته است بر روی مهارت‌های ریاضی و پرورش هوش منطقی فرزند شما کار نشود!
به همین دلیل ریاضیات لیمویی دست به کار شد تا بتواند این خلا آموزشی را برای فرزندان دلبند شما پر کند!
ما در ریاضیات لیمویی تمام تلاشمان را می‌کنیم تا بهترین تمرینات ریاضی را مطابق با متد روز بهترین موسسات تحقیقاتی دنیا برای کودکان دلبند شما تدارک ببینیم تا کودک شما در عین بازی و سرگرمی، بتواند مهارت‌های ریاضی خود را نیز ارتقا ببخشد!
ریاضیات لیمویی با طراحی انواع بازی‌های ریاضی خلاقانه ذهن فرزند شما را درگیر مسائل و منطق ریاضی می‌کند و روند رشد فرزندتان را به صورت نمودار به شما نمایش می‌دهد!
شرط برخورداری از تمامی این امکانات این است ک شما مبلغ اندکی را به عنوان اشتراک ماهیانه برای ریاضیات لیمویی پرداخت کنید و سپس بنشینید و روند رشد فرزندتان را در این بازی‌ها مشاهده کنید!

چگونگی آموزش ریاضی به کودکان

فعالیت‌های ریاضی در شرایطی بخش ریاضی و منطق ذهن کودک شما را فعال می‌کند و به او مهارت درک و تحلیل می‌دهد که به شیوه‌ای درست انجام گرفته باشد.
ما در این مقاله قصد داریم تا با معرفی چند شیوه ی کارآمد برای تمرین هوش ریاضی با فرزند دلبندتان و معرفی یک بازی بتوانیم شما را در مسیر آموزش ریاضی به کودک خردسالتان یاری کنیم!
پس اگر علاقه دارید بدانید که چگونه ریاضی را به کودک دلبندتان از سنین پایین آموزش دهید که هوش او را تقویت کنید؛ تا انتهای این مقاله همراه ما بمانید که برایتان مطالب جذابی را تدارک دیده‌ایم!همچنین میتوانید در اضطراب ریاضی در کودکان با حس‌های درونی کودکان هنگام یادگیری ریاضی بیشتر آشنا شوید.

آموزش ریاضی به خردسالان

اهمیت آموزش ریاضی به کودکان

جای خالی آموزش درست ریاضی به  کودکان بین 3 تا 7 سال در مدارس و مهدکودک‌های کشورمان به وضوح احساس می‌شود!
تحقیقات نشان داده‌اند که اگر کودکان به طور متوسط 6 ساعت را در مهد کودک یا پیش دبستانی خود بگذرانند؛ آموزش ریاضی فقط 58 ثانیه از وقت  آن‌ها را به خود اختصاص می‌دهد!
بله درست شنیدید! فقط 58 ثانیه یعنی حتی کمتر از یک دقیقه‌ی کامل!
و فاجعه زمانی احساس می‌شود که تمام وسواس مربیان مهد کودک و والدین بر روی این موضوع متمرکز شده که آموزش ریاضی به کودک این است که کودک دلبند شما بتواند اعداد را به ترتیب نام برده و بشمارد! و به راحتی برچسب اختلال یادگیری ریاضی به کودکان نسبت داده میشود.
در صورتی که یاد گرفتن این کار، ذره‌ای به بالا بردن هوش منطقی کودک شما کمک نخواهد کرد و در آینده نیز تاثیری بر توانایی تجزیه و تحلیل منطقی او نخواهد گذاشت!
پس باید به یک راه‌حل درست و حسابی فکر کرد!
چرا  که در این سنین ، بیشترین میزان یادگیری و بازدهی کودک قرار دارد و اکثر توانایی‌های اصلی  کودک از این سنین شکل می‌گیرد!
بنابراین باید از هوش ریاضی و منطقی او بیشترین استفاده را کرد و با کمک گرفتن از بازی ریاضی او را برای آینده‌ای درخشان آماده ساخت!

طریقه آموزش ریاضی به کودکان

تنها با یک کلیک از کودکت یک ریاضیدان کوچک بساز!

لوگو ریاضیات لیمویی

آموزش ریاضی برای کودکان 5 ساله

یکی از بهترین راه‌های تقویت مهارت ریاضی در کودکان این است که:

  • از کودکتان بخواهید که وسایل منزل را دسته بندی کند و بتواند آن‌ها را بشمارد.
  • در محیط اطرافتان اشکال هندسی پیدا کنید و از کودکتان بخواهید که آن‌ها را بکشد.
  • شعر و سرودهای جذاب در مورد اعداد پیدا کنید و برای کودک 5 ساله‌تان بخوانید.
  • به جای اینکه خودتان شماره‌ی کسی را بگیرید اجازه دهید کودکتان شماره‌گیری کند.
  • کتاب‌های جذاب با عکس‌های مورد علاقه‌ی کودکانتان بسازید و از کودکتان بخواهید که تصاویر را برایتان بشمارد!

نتیجه تحقیقات تمرینات ریاضی برای کودکان

تحقیقات نشان داده‌اند که هرچه کودک دلبند شما بتواند در سنین بین 3 تا 7 بیشتر  درگیر فعالیت‌های ریاضی محور شود:

  • ریاضی را در مدرسه بهتر درک می‌کند؛
  • در یادگیری مهارت‌های ریاضی استعداد بیشتری از خود بروز می‌دهد؛
  • احتمال موفقیت او در ورود به دانشگاه بالاتر می‌رود؛
  • توانایی رهبری در موقعیت‌های شغلی آینده را دارد؛
  • خلاقیت‌های بیشتری را در محیط کار و زندگی آینده از خود بروز می‌دهد!

چرا شمردن یک تا ده کافی نیست؟

همان‌طور که در حال حاضر هم می‌بینیم؛ متداول‌ترین روش آموزش ریاضی به کودکان ، محاصره کردن آن‌ها با اعداد و تشویق آن‌ها برای شمردن اعداد به ترتیب بوده است!

اما این کار نه تنها مهارت ریاضی آن‌ها را تقویت نمی‌کند بلکه فقط مهارت آواز خواندن آن‌ها را بالا می‌برد!
شاید این که ببینید فرزندتان میتواند از یک تا ده برایتان بشمارد شما را تحت تاثیر قرار دهد اما زمانی که از او می‌خواهید 3 ماهی را به شما بدهد او هیچ درکی از عدد سه ندارد و هرچه ماهی در دستش جا شود برمی‌دارد و مقابل شما می‌گیرد!میتوانید از تست هوش کودک معتبر برای سنجش هوش فرزند خود استفاده کنید.

مهارت‌های ریاضی ابتدایی که کودکان با آن متولد میشوند!

کودکان از زمانی که متولد می‌شوند یک سری مهارت‌های ریاضی ابتدایی را با خود به همراه دارند.
اگر باورتان نمی‌شود که کودکتان از همان ابتدای نوزادی توانایی تشخیص اعداد را داشته خیلی هم عجیب نیست!
زیرا ما هم مثل شما باورمان نمی‌شد که نوزاد شش ماهه توانایی درک ریاضیات و اعداد را داشته باشد تا این که به تحقیقی که در سال 1992 توسط دانشگاه آریزونا انجام شد برخورد کردیم!
در این تحقیق به نوزادان 6 ماهه یک عروسک نشان داده شد.
همانطور که نوزادان تماشا می کردند ، یک صفحه نمایش در مقابل عروسک قرار داده شد و سپس یک عروسک دوم در پشت صفحه قرار گرفت.
وقتی صفحه نمایش برداشته شد، دانشمندان می‌توانستند بگویند که نوزادان انتظار داشتند که دو عروسک ببینند.
در مواردی که هنگام برداشتن صفحه نمایش عروسک‌ها کمتر یا بیشتر بود ، بچه‌ها مدت طولانی‌تری خیره می‌شدند زیرا نتایج به نظرشان اشتباه می‌رسید و همین موضوع نشان می‌دهد که نوزادان درک می‌کردند که در این بین چیزی اشتباه است و توانایی شناسایی اشتباه در یک گروه کوچک از عروسک ها را داشتند!
آموزش ریاضی کودکان

منبع

آموزش حل مسئله ریاضی به کودکان

آموزش ریاضی به خردسالان به کمک درک مفهوم اعداد

یکی از بهترین راه‌های آموزش ریاضی به کودکان 3 تا 7 سال این است که مفهوم اعداد را به کمک وسایلی که  می‌شناسند و دوستشان دارند به آن‌ها آموزش دهیم.
برای مثال با اعدادی که کودکتان می‌شناسد و یکی از اسباب بازی‌های مورد علاقه‌اش شروع کنید!
دو تا از دایناسورهای محبوبش را جلویش بگذارید و بگویید: دو دایناسور
و سپس یک دایناسور دیگر به این مجموعه اضافه کنید و به کودکتان بفهمانید که حالا سه دایناسور داریم و به تدریج این آموزش را به گونه ای ادامه دهید که کودک دلبندتان بتواند ارتباط بین اعدادی که به زبان می آورید و تعداد اشیایی که مقابل خود می‌بیند را درک کند!

ریاضی کودکان و مرتب کننده های دو ساله

شاید برایتان جالب باشد بدانید که کودکان دو ساله، یک پا مرتب کننده ی طبیعی برای خودشان هستند!
آن‌ها علاقه‌ی عجیبی به این دارند که اسباب بازی‌های مورد علاقه‌شان را در دسته بندی‌های متفاوت از کوچک به بزرگ جای دهند و  از دسته بندی‌های خود لذت ببرند!
آن‌ها می‌توانند این گروه‌ها را با هم مقایسه کنند و بفهمند که در کدام دسته تعداد دایناسورهای بیشتری وجود دارد.
حتی شما می‌توانید مفهوم جمع و تفریق را نیز  به کودکان دلبندتان به صورت ساده آموزش دهید!
مثلا از بین سه دایناسوری که در مقابل کودکتان گذاشته اید؛ یکی را بردارید و به او بفهمانید که حالا یکی از دایناسورهایش کمتر شده است!
یا دایناسوری را به این دسته بندی اضافه کنید تا بتوانید مفهوم جمع را نیز به او بفهمانید!

6 راه ساده برای آموزش ریاضی به کودکان

حالا که به طور کامل متوجه شدید که افزایش مهارت‌های ریاضی فرزندتان فقط با شمردن اعداد  به ترتیب از یک تا 10 حاصل نمی شود؛ ما چند روش ساده و کارآمد برای بالا بردن فهم ریاضی کودک دلبند شما داریم!

با شمردن شروع کنید!

ابتدایی‌ترین قدم برای این که کودک شما با مفاهیم ریاضی آشنا شود این است که اعداد را بشناسد.
شما می‌توانید اعداد را به کودک دلبندتان آموزش دهید و سپس با بردن نام هر عدد به تعداد آن نیز از اسباب بازی‌های او جدا کنید تا کودک شما بفهمد دو عدد دایناسور دقیقا در دنیای اسباب بازی‌هایش چه مفهومی دارد!
فقط در نظر داشته باشید که روش‌های یاد گرفتن اعداد برای هر کودک ممکن است متفاوت باشد و اگر دیدید که کودکتان با یک روش اعداد را یاد نمی‌گیرد دلسرد نشوید بلکه روشتان را تغییر دهید!

از هرچه دم دستتان هست استفاده کنید!

یکی از نکنه‌های مهم آموزش ریاضی به کودکان و آشنایی دادن آن‌ها با اعداد این است که از اشیایی استفاده کنید که آن‌ها به صورت روزمره با آن‌ها سر و کار دارند و لمسشان می‌کنند.
شمردن میوه‌ها، سکه‌ها ، دکمه‌ها و اشیایی که در طول روز با آن‌ها سر و کار دارید هم ذهن کودکتان را آماده‌تر می‌کند و هم به آن‌ها آموزش می‌دهد که برای مهم بودن اشیا و شمردنشان لازم نیست که حتما اشیای یکسانی را بردارید!
برای مثال برای نشان دادن عدد سه می‌توانید یک عدد هندوانه یک عدد سیب و یک موز را بردارید و به کودکتان مفهوم عدد سه را آموزش دهید!

بازی‌های ریاضی را در برنامه خود جا دهید!

در بازار و اینترنت بگردید و بازی‌های ریاضی معتبری را که مناسب سن فرزند شماست و مهارت‌های ریاضی را به درستی به او آموزش می‌دهد شناسایی کنید و هر روز زمانی را به این بازی‌ها اختصاص دهید!
فراموش نکنید که اگر بازی ریاضی معتبری را انتخاب کنید بسیار جلو افتاده‌اید زیرا چندین مغز متفکر پشت طراحی آن بازی هستند و بازی را دقیقا مطابق با سن و سال فرزند دلبندتان طراحی کرده‌اند به گونه‌ای که هم او را سرگرم کند و هم مهارت بخش ریاضی ذهنش را افزایش دهد!

 آموزش ریاضی به بچه ها

آموزش ریاضی با ریاضیات لیمویی

خبر خوبی که برایتان داریم این است که سایت ریاضیات لیمویی با بررسی الگوهای رفتاری کودکان 3 تا 7 ساله و با در اختیار داشتن تیم تحقیقاتی حرفه‌ای توانسته بازی‌های ریاضی‌ را طراحی کند که دقیقا مطابق با روحیات فرزند دلبند 3 تا 7 ساله‌ی شماست و با محیط جذاب و کاربری فوق العاده‌ای که دارد نه تنها کودک شما را سرگرم می‌کند بلکه مهارت‌های ریاضی مورد نیاز را به صورت ناخود‌آگاه به او آموزش می‌دهد!
جالب است بانید نمونه‌ی این بازی‌های ریاضی در هیچ کدام از سایت‌های داخلی وجود ندارد و این بازی‌ها با الگوبرداری از بازی‌هایی که توسط دانشگاه آکسفورد برای کودکان این سنین طراحی شده بودند ساخته شده‌اند!
برای اطلاعات بیشتر از این بازی‌ها کافیست به این لینک مراجعه کرده و شرایط عضویت و اشتراک‌های مختلف این بازی‌ها را مطالعه کنید.

بیسکوئیت بپزید!

با پختن بیسکوییت برای فرزندان دلبندتان هم می‌توانید یک خوراکی خوشمزه برای آن‌ها آماده کنید و هم به کمک تقسیم کردن این کوکی‌های جذاب به آن‌ها مفاهیم تفریق و تقسیم را آموزش دهید!
برای مثال یکی از بیسکوییت‌ها را بردارید و با چاقو آن را به چهار قسمت تقسیم کنید تا فرزند شما عینا مفهوم تقسیم به چهار شدن بیسکوییت را درک کند!
این کار مفهوم کسر و تقسیم کردن را در ذهن کودک شما جا می‌اندازد و در آینده مفاهیمی مانند جمع و تفریق کسرها را راحت تر می‌توانید به او یاد دهید چون مثال بیسکوییتی که به چهار قسمت تقسیم شده بود را همیشه به خاطر دارد!

آموزش مفاهیم ریاضی به کودکان با چرتکه

حتی کوچکترین دست‌ها هم عاشق کشیدن مهره‌های چرتکه به عقب و جلو هستند.
می‌توان از چرتکه برای آموزش جمع ، تفریق ، ضرب و تقسیم به کودکان استفاده کرد.
بچه‌ها با چرتکه مهارت‌های حل مسئله را پیدا می‌کنند.
شما باید برای استفاده از چرتکه منطق خاصی داشته باشید و بدانید که  هر مهره رنگی چه گروهی از اعداد را برای استفاده دقیق از آن نشان می‌دهد!
این گونه می‌توانید فرزند دلبندتان را به استفاده از چرتکه و یادگیری مفاهیم ریاضی علاقه مندتر کنید!

آموزش ریاضی به کودکان دبستانی با فلش کارتها

یکی دیگر از ابزارهای کارآمد آموزش ریاضی به کودکان استفاده از فلش کارت هاست!
البته بسیاری از کودکان تا زمانی که معنا و مفهوم فیزیکی جمع و تفریق را درک نکنند؛ نمی‌توانند آن را یاد بگیرند حتی با فلش کارت!
بنابراین لازم است حتما مثال‌هایی در دنیای واقعی برایشان بزنید!
اما به نظر ما بهتر است روش‌های مختلف را ترکیب کنید و ببینید کدام روش پاسخگویی بیشتری برای فرزندتان دارد.

ریاضی را به صورت روزانه با کودکان خود تمرین کنید!

توانایی درک مهارت‌های ریاضی برای فرزندتان مهارتی نیست که یک شبه و با تمرین‌های جان گداز و سخت بتوانید به آن برسید!
فراموش نکنید که کودک شما کم سن و سال است و ممکن است همیشه حوصله‌ی تمرین کردن را نداشته باشد پس بهترین کار این است که ریاضی را از زندگی روزمره‌تان جدا نبینید و در هر شرایطی ذهن کودکتان را درگیر شمردن و اعداد پیرامون خود کنید!
در ادامه تعدادی از این تمرین‌ها را برایتان آورده‌ایم که می‌توانید در زندگی روزمره‌ی خود از آن‌ها استفاده کنید:

  1. هنگامی که پشت چراغ قرمز ایستاده‌اید از کودکتان بپرسید چند ماشین آبی دور و بر خود مشاهده می‌کند؟
  2. در سوپر مارکت از فرزند دلبندتان بپرسید که اگر ما ده هزار تومان داشته باشیم چند بسته از بیسکوئیت‌های مورد علاقه‌اش را می‌توانیم تهیه کنیم؟
  3. در مطب دکتر دندانپزشکش از او سوال کنید که اگر از بین بچه‌هایی که در سالن حضور دارند دکتر سه نفر را به اتاقش صدا کند؛ چند نفر در سالن باقی می‌مانند؟
  4. در هنگام خوردن شام از او بپرسید اگر ما 4/1 غذایمان را بخوریم چه مقدار از آن برای فردا باقی می‌ماند؟
  5. در هنگام شستن لباس‌ها از او بپرسید که چند بلوز را داخل ماشین لباسشویی می‌اندازد؟

با انجام دادن این تمرین‌ها به صورت روزمره می‌بینید که ذهن کودکتان را با ریاضی درگیر کرده‌اید و هر چه سن کودکتان بیشتر شود این مسئله خودش را بیشتر نشان خواهد داد!
خلاقیت بیشتر، توانایی درک مسئله و حل مسئله و روحیه‌ی رهبری از ویژگی‌های کودکان خلاقی است که از کودکی بر روی مهارت‌های ریاضی آن‌ها کار شده است!
پس هر چه بیشتر بتوانید ذهن کودک دلبندتان را با ریاضی درگیر کنید احتمال این که از او یک نابغه‌ی ریاضی بسازید بیشتر است!
ما هم در ریاضیات لیمویی  منتظر شما هستیم تا با بازی‌های متنوع و جذاب کارتان را راحت کنیم!
پس همین حالا روی دکمه‌ی زیرکلیک کنید و دموی بازی ما را برای رده‌ی سنی کودک دلبندتان مشاهده کنید!

آموزش ریاضی مهد کودک

شما به عنوان یک پدر و مادر نمونه که تا این جای مقاله خوانده اید و پیش آمده اید؛ اگر یک کودک پیش دبستانی یا مهد کودکی داشته باشید شاید اصلا برایتان سوال باشد که در پیش دبستانی و مهد کودک چه مباحثی از ریاضیات باید به کودکان شما تدریس شود؟
محض اطلاعتان بگویم که نیازی نیست در مهدکودک و پیش دبستانی وارد مباحث جدی ریاضیات شودی. کودکان در این مقطع بیشتر حقایق مقدماتی ریاضی را همراه با بازی و سرگرمی یاد می گیرند.
مباحثی که در سایت ریاضیات لیمویی تحت پوشش قرار میگیرند همگی دسته ای از مباحث اصولی هستند.

آموزش ریاضی در سنین مهد کودک بر این باور است که کودکان از طریق بازی و تجربه مستقیم می‌توانند مفاهیم پیچیده‌ای مانند ریاضی را یاد بگیرند. از این رو، از وسایل آموزشی مانند بلوک‌های ساختنی، پازل‌های اشکال، کارت‌های شمارش و بازی‌های تعاملی برای تقویت مهارت‌های ریاضی استفاده می‌شود. هدف اصلی این است که کودکان نه تنها با اعداد و اشکال آشنا شوند بلکه توانایی استفاده از این مفاهیم در زندگی روزمره خود را نیز پیدا کنند.

ریاضی کودکانه

ریاضی کودکانه به روش‌ها، مواد آموزشی و بازی‌هایی اشاره دارد که برای آموزش مفاهیم ابتدایی ریاضی به کودکان طراحی شده‌اند. این نوع آموزش بر این اصل مبتنی است که کودکان می‌توانند درک عمیقی از ریاضیات را از طریق بازی، کاوش و تجربیات عملی کسب کنند. ریاضی کودکانه شامل مباحثی مانند شمارش، شناسایی اشکال، درک مفهوم اندازه و مقایسه، جمع و تفریق ابتدایی، و همچنین مفاهیم اولیه هندسه و حتی مقدمات آمار است.

رویکردهای مختلفی برای آموزش ریاضی به کودکان وجود دارد، اما تمامی آن‌ها بر اهمیت یادگیری معنادار و مشارکت فعال کودکان تاکید دارند.

ریاضی کودکان

مباحثی که در سایت ریاضیات لیمویی تحت پوشش قرار میگیرند همگی دسته ای از مباحث اصولی از ریاضیات هستند که مناسبترین مباحث برای شروع ریاضی در سنین 3 الی 7 سال هستند.
این مباحث از روی معتبر ترین سرفصل های تدریس ریاضی در جهان به کودکان الگو گرفته شده اند و شما با سپردن کودکان خود به سایت ریاضیات لیمویی میتوانید با خیالی راحت آموزش ریاضی را به آن ها شروع کنید!
با ریاضیات لیمویی کودکان شما به ریاضی علاقه مند می شوند.

  1. با آموزش اعداد شروع کنید!
  2. از هرچه دم دستتان هست برای آموزش مفاهیم ریاضی به او استفاده کنید.
  3. بازی های ریاضی را دست کم نگیرید!
  4. از نرم افزار ریاضیات لیمویی استفاده کنید!
  5. استفاده از چرتکه را فراموش نکنید!

آموزش ریاضی به پیش دبستانی ها همیشه اول با مفهوم شمردن شروع میشه. شما همیشه باید شمردن رو به یک بازی و فعالیت سرگرم کننده برای کودکتون تبدیل کنین. کودکتون رو تشویق کنین که اشیا رو توی دنیای کوچیک خودش بشمره و تعداد اونها رو بهتون اعلام کنه

  • مفهوم اشیا رو توی دنیای واقعی بفهمه
  • توانایی این رو داشته باشه که اشیا رو با توجه به رنگ، سایز و هدفشون بتونه مرتب کنه
  • بتونه تا 20 و برعکسش رو بشماره

بیشتر کودکان معمولا در سنین بین 3 تا 4 یاد میگیرند که بشمارند…البته بعضی از آنها تا سنین 5 و 6 سالگی آمادگی شمردن اعداد تا 20 را پیدا نمیکنند!

همین حالا برای رشد ریاضی فرزندتان قدم بردارید!

کافیست روی لینک زیر کلیک کنید!

افزایش ضریب هوشی کودک
به متنی که خواندید چه امتیازی می‌دهید؟
5/5