Rate this post

تقریبا تمامی ما در مقطعی از دوران تحصیلی یا شغلی و یا حتی زندگی روزمره خود اضطراب ریاضی را تجربه کرده ایم و این موضوعی است که در اغلب انسان ها در سر تا سر جهان مشترک است . یکی از موثرترین راه های کاهش اضطراب ریاضی به نوع مطالعه و تمرینات قبل از امتحان بر می گردد .
مهم این است که به یاد داشته باشید که اضطراب قرار  نیست بهترین ها را از شما بگیرد. ایجاد عادت‌های مثبت و تکنیک‌های مدیریت اضطراب می‌تواند به شما کمک کند تا با اعتماد به نفس بیشتری درامتحان ریاضی دست یابید، مدیریت زمان را تمرین کنید و سازماندهی بیشتری داشته باشید.
وقتی با نمرات مشکل دارید گرفتن نمره ۲۰ در ریاضی می تواند کاری غیرممکن به نظر برسد: مطالب بسیار دشوار است، معلم بسیار سخت گیر است، و شما فعالیت ها و مسئولیت های زیادی در خارج از مدرسه دارید که زمان مطالعه شما را می گیرد. حتی ممکن است افکار منفی در مورد خود داشته باشید مانند: “من به اندازه کافی باهوش نیستم” یا “من از آن دسته ای نیستم که نمرات خوبی می گیرم”. با این حال، ما اینجا هستیم تا یک راز را به شما بگوییم:
نداشتن اضطراب ریاضی و گرفتن نمرات خوب به معنای باهوش ترین دانش آموز مدرسه بودن نیست بلکه موضوع در مورد نظم و انضباط و ثبات هستند، که مهارت هایی هستند که هر کسی می تواند یاد بگیرد.

همین حالا وارد سایت لیمویی شو و نرم افزار رو به صورت رایگان ببین!

لوگو ریاضیات لیمویی

سیستم درجه بندی چگونه اضطراب را کم می کند ؟

بهترین راه برای بهبود نمرات این است که مطمئن شوید که در چه مواردی قرار است نمره بگیرید. این به نظر واضح می‌رسد، اما تعجب خواهید کرد که تعداد کمی از دانش‌آموزان برای شفاف‌سازی انتظارات معلم خود وقت صرف می‌کنند. اگر شب قبل از امتحان در یک بازی حدس زدن هستید، تصمیم بگیرید که دفعه بعد متوجه شوید. در طول کلاس یا در ساعات مدرسه از معلم خود بخواهید تا جایی که می تواند در مورد آنچه که باید مطالعه کنید و فصل هایی از کتاب درسی یا مطالب خود را برای تمرکز بر روی آنها روشن کند. اگر مطالعه را با یک ایده روشن در مورد آنچه باید یاد بگیرید شروع کنید، استرس زیادی از مطالعه را از بین خواهید برد، که به شما کمک می کند بهتر تمرکز کنید ودر جلسه امتحان آماده هستید که طبق خواسته معلم به سوالات پاسخ دهید شما همچنین با زمان خود کارآمدتر خواهید بود و حتی ممکن است زمان کمتری را برای آماده شدن برای سوال های های خود صرف کنید.

کاهش اضطراب امتحان ریاضی

بیشتر بخوانید:

اهداف آکادمیک را تعیین کنید

یکی دیگر از اشتباهات دانش‌آموزان زمانی که قصد ارتقای نمرات خود را دارند، فراموشی تعیین اهداف یا داشتن اهداف مبهم است . اگر مطمئن نیستید که «نمرات بهتر» از نظر شما چگونه به نظر می رسد، چگونه متوجه خواهید شد که چه زمانی به آنها دست پیدا می کنید؟
چه به طور معمول دانش آموز قوی هستید که در یک درس خاص مانند ریاضی ، با مشکل روبرو هستید ، یا در کل با اکثر درس ها با مشکل مواجه هستید و به دنبال بهبود نمرات خود هستید، روشن شدن آنچه می خواهید به دست آورید بسیار مهم است .

چگونه ریاضی را به طور موثر مطالعه کنم؟

می خواهیم نکات و ترفندهایی را برای چگونگی مطالعه مؤثر ریاضی به شما ارائه دهیم این روش مطالعه کمک می کند در جلسه امتحان اضطراب ریاضی کمتری داشته باشید .چیزهای زیادی در اینجا وجود خواهد داشت که بتوانید همه آنها را انجام دهید. ما به شما پیشنهاد می دهیم که برخی از این تکنیک ها را امتحان کنید و ببینید چه چیزی برای شما مفید است. مغز هر کس به طور متفاوتی کار می کند، و بنابراین در حالی که بیشتر این تکنیک های مطالعه از تحقیقات روانشناختی در مورد چگونگی یادگیری و به خاطر سپردن چیزها استخراج شده اند، ولی بعضی از این روش ها می تواند برای شما موثرتر باشد .

تنها با یک کلیک از کودکت یک ریاضیدان کوچک بساز!

لوگو ریاضیات لیمویی

چه چیزی را باید مطالعه کنم؟

قبل از اینکه به چگونگی بخشی از مطالعه و یادگیری بپردازیم، ابتدا باید تصمیم بگیرید که چه چیزی را مطالعه کنید. خبر خوب: می توانید ازجزوه کلاس خود استفاده کنید! به یادداشت های کلاس، مشکلات تکالیف و مشکلات بحث نگاه کنید. به فصل(های) کتاب درسی مربوطه نگاه کنید. در حالی که این کار را انجام می دهید، چیزهایی را خواهید دید که ناراحت کننده هستند یا شما را امیدوار می کنند که در امتحان نباشند. این موضوعات یک نقطه شروع عالی هستند. به یاد داشته باشید: مربی شما آگاهانه در مورد اینکه چه مطالبی را در کلاس درس دهد و در تکالیف درسی بگذارد، تصمیم گرفته است، و امتحانات برای اندازه گیری میزان یادگیری مطالب درسی است .

اضطراب امتحان ریاضی

تمرین بازیابی و تاثیر بر کاهش اضطراب

بازیابی مفاهیم مرتبط از حافظه خود را تمرین کنید، بدون اینکه به یادداشت های خود نگاه کنید. فرآیند تلاش برای یادآوری چیزی حافظه شما را تقویت می کند. یادداشت های خود را پس از آن بررسی کنید و بدانید که دادن پاسخ نادرست تا زمانی که یادداشت های خود را بررسی کرده و خود را اصلاح کنید، شما را به عقب برنمی گرداند.
این در عمل به چه معناست؟ خودت امتحان کن فلش کارت ها به خوبی برای تعاریف کار می کنند. اگر زود به کلاس می‌روید و ۵ دقیقه اضافی دارید، سعی کنید یک تعریف، یک  قضیه یا یک ایده اثباتی را به خاطر بسپارید. سپس یادداشت های خود را بررسی کنید تا ببینید درست می گویید یا خیر.
اگر دوره دارای یک امتحان تمرینی یا سؤالات مروری است، ابتدا آنها را بدون یادداشت امتحان کنید. اگر گیر کرده اید، قبل از اینکه به یادداشت های خود برای راهنمایی نگاه کنید، حداقل ۵ دقیقه برای حل مشکل صرف کنید. یادگیری نیاز به تلاش دارد و مبارزه با مشکلات تمرینی بدون یادداشت به مغز شما کمک می کند مطالب را یاد بگیرد. شکست نیز بخشی طبیعی از فرآیند یادگیری است – در واقع، اگر تلاش کنید و شکست بخورید، چیزی را بهتر به یاد خواهید آورد تا اینکه بار اول آن را درست انجام دهید.

مطالعه ترکیبی و تاثیر آن بر اضطراب سر جلسه

اگر از چند موضوع مختلف ریاضی امتحان داید سعی کنید در تمرینات پشت سر هم یک موضوع را تمرین نکنید و به صورت ترکیبی از سوالات فصل های مختلف تمرین حل کنید . دلیل این است که تمرین تک موضوعی، حافظه کوتاه مدت را بدون اینکه واقعاً مطلب به خوبی در حافظه بلند مدت شما بماند، تقویت می کند از طرفی سوالات امتحان معمولا تک موضوعی نیستند و همین ترکیب سوالات و پرش موضوعی ایجاد اضطراب می کند .

در طول یک امتحان ریاضی

شما درس خوانده اید (یا نه) و اکنون زمان شرکت در امتحان است . یک نفس عمیق بکشید. شما انسان فوق العاده ای هستید، صرف نظر از اینکه هر امتحانی چگونه می گذرد.
اگر احساس می کنید گیر افتاده اید، آنچه را که می دانید بنویسید. می توانید تعاریف یا قضایایی را که در رابطه با سوال به خاطر دارید یادداشت کنید. اگر از شما خواسته شد چیزی را ثابت کنید، یک مثال بیابید. حتی نشان دادن اینکه آنچه از شما خواسته می‌شود ثابت کنید برای مثال خاص شما کار می‌کند، درک مطلب را نشان می‌دهد (و اغلب اوقات، ایده‌ای در مورد چگونگی اثبات حالت کلی خواهید داشت)

بیشتر بخوانید:

6 راه شگفت انگیز آموزش ریاضی به کودکان

تست هوش کودک

همین حالا برای رشد ریاضی فرزندتان قدم بردارید!

کافیست روی لینک زیر کلیک کنید!

افزایش ضریب هوشی کودک