Rate this post

پیش دبستانی ها اغلب آموزش رسمی کلاسی را ارائه می دهند، وتوسط مدیران حرفه ای مدرسه اداره می شوند و جمعیت کلاس ها به اندازه کافی کوچک هستند، بنابراین معلمان می توانند به صورت جداگانه با کودکان کار کنند. بسیاری از پیش دبستانی ها از برنامه درسی ای استفاده می کنند، که حاوی قوانین کلاس درس هستند و کودکان را برای تعیین آنچه یاد گرفته اند، آزمایش می کنند .

جوانب مثبت فرستادن فرزندتان به پیش دبستانی

 اجتماعی شدن

وقتی بچه‌ها با والدین، خویشاوندان یا پرستار بچه‌ها در خانه می‌مانند، تا حدودی اجتماعی می‌شوند، اما رسیدن به آن چیزی که در پیش‌دبستانی است، واقعاً سخت است. فرستادن کودکان به مدرسه آنها را از خانه بیرون می آورد تا با دیگران معاشرت کنند. همچنین آنها را در معرض کودکان در سنین مختلف قرار می دهد.

یافتن دوست برای کودکان بسیار مهم است، و انجام این کار در محیط خانه یا زمانی که قرارهای بازی همیشه توسط والدین ترتیب داده می شود، می تواند دشوار باشد. پیش دبستانی به کودکان فرصتی برای ملاقات با دیگران و انتخاب دوستان به تنهایی ارائه می دهد. نوزادان کوچکتر به والدین خود به عنوان اطمینان خاطر از امن بودن محیط و آزاد بودن آنها برای کاوش نگاه می کنند. با بزرگتر شدن، مهارت‌های لازم برای انجام این کار را در فاصله‌ای بیشتر از والدین خود توسعه می‌دهند و پیش‌دبستانی محیط امنی برای آنها برای تمرین این مهارت است.

والدین کودکان پیش دبستانی

همین حالا وارد سایت لیمویی شو و نرم افزار رو به صورت رایگان ببین!

لوگو ریاضیات لیمویی

یکی دیگر از نکات مثبت اجتماعی کردن کودکان در دوره پیش دبستانی و دور از والدین این است که آنها بدون اینکه والدینشان روی شانه شان قرار گرفته باشند به معاشرت می پردازند. این به دانش آموزان فرصتی می دهد تا حل تعارض و سایر مهارت های اجتماعی را بدون تأثیر والدین خود بیاموزند.

به اشتراک گذاشتن و تعامل با سایر کودکان می تواند به ویژه برای کودکانی که خواهر و برادر ندارند دشوار باشد. کودکان همچنین فرصتی برای یافتن الگوها و ایجاد روابط با بزرگسالانی که خویشاوند نیستند، زمانی که از والدین خود در یک محیط پیش دبستانی دور هستند، دارند.

آمادگی برای مهدکودک و مدرسه رسمی

یادگیری در سنین پایین، پایه ای را برای یادگیری برای کل زندگی ایجاد می کند. مربیان پیش دبستانی برای آموزش مفاهیم آموزشی به کودکان آموزش دیده اند. آنها همچنین از برنامه درسی پیروی می کنند که برای کمک به پیشرفت کودکان از طریق یادگیری و اطمینان از داشتن پایگاه دانش قوی برای شروع مهدکودک طراحی شده است.

با دادن راهی به کودکان برای سهولت در تحصیل رسمی، آنها احتمالاً در محیط مدرسه احساس راحتی بیشتری خواهند کرد و ارتباط مثبتی با مدرسه و یادگیری ایجاد می کنند.

در مطالعه‌ای در مجله Early Childhood Education ، محققان نمرات برنامه ارزیابی مهدکودک جورجیا (GKAP) را بررسی کردند و آنهایی را که در پیش دبستانی شرکت کردند با کسانی که شرکت نکردند مقایسه کردند. آنها دریافتند که “دانش آموزانی که در دوره پیش دبستانی حضور داشتند، آمادگی کلی برای مدرسه، نمرات بدنی بالاتر و نمرات شخصی بالاتری نسبت به دانش آموزانی که در پیش دبستانی حضور نداشتند، نشان دادند.” عوامل زیادی وجود دارد که باعث می شود چرا دانش آموزانی که در پیش دبستانی تحصیل می کنند آمادگی بیشتری برای مهدکودک دارند، و تکرار این عوامل در خانه می تواند دشوار باشد.

تنها با یک کلیک از کودکت یک ریاضیدان کوچک بساز!

لوگو ریاضیات لیمویی

علاوه بر دانش آموزشی، دانش‌آموزان همچنین یاد می‌گیرند که چگونه در یک کلاس درس رفتار کنند و به معلمان و دیگر شخصیت‌های معتبر احترام بگذارند. کودکان به پیروی از قوانین در یک محیط مدرسه ساختاریافته عادت می‌کنند و انتقال به مدرسه را برای آنها آسان‌تر می‌کند.

فواید پیش دبستانی برای کودکان

استقلال

دبستان مخصوصاً برای کودکانی که قبلاً به مهدکودک نرفته‌اند، می‌تواند یک شوک بزرگ برای گذراندن دوره‌های طولانی مدت دور از مراقبان خود باشد. رفتن به پیش دبستانی به کودکان کمک می کند تا تمرین کنند و یاد بگیرند که از دوری از مراقبین آشنا لذت ببرند. این بیشتر یک محیط کم خطر است که انتقال آنها را به مدرسه آسان تر می کند. همچنین به آنها اعتماد به نفس می دهد تا به تنهایی روابط برقرار کنند و جهان را کشف کنند.

ساختار و روال

برخی از کودکان واقعاً با رویکرد “روز را همانطور که فرا می‌رسد” مشکل دارند که ممکن است زمانی که تمام روز در خانه با والدینشان می‌مانند عادی باشد. ساختار و قابلیت پیش بینی واقعا می تواند به این کودکان کمک کند. داشتن یک روتین برای کودکان فواید زیادی دارد و واقعاً به آنها احساس امنیت می دهد زیرا می دانند چه انتظاری دارند. بسیاری از چیزها در زندگی کودک با رشد و تکامل آنها تغییر می کند، بنابراین داشتن بخش های ثابت و قابل پیش بینی از زندگی آنها می تواند به آنها کمک کند تا ثبات و اعتماد به نفس بیشتری داشته باشند.

مامان و بابا استراحت کنن

حتی اگر پدر و مادری هستید که در خانه هستید و دوست دارید با فرزندانتان در خانه باشید، هر چند وقت یکبار استراحت کوچک بسیار مهم است، حتی اگر متوجه آن نباشید. وقتی فرصتی برای تنهایی داشته باشید، کارها را بدون بچه‌ها انجام دهید، و هر کاری را که لازم است برای شارژ کردن انجام دهید، وقتی فرزندتان از پیش دبستانی برگشت، والدین بهتری خواهید بود.

پیش دبستانی راهی برای والدین ارائه می دهد که بدون احساس گناه استراحت کنند، زیرا می دانند که فرزندشان در حال تفریح ​​و یادگیری است. برخی از پیش دبستانی ها فقط ۲ روز در هفته به مدت نصف روز کلاس دارند. اگر فقط نیاز به استراحت داشته باشید، این کاملا مناسب خواهد بود.

قرار گرفتن در معرض چیزهای جدید

بسیاری از پیش دبستانی ها تجربیات روزانه را از طریق موسیقی، هنر و کلاس های ورزشی ارائه می دهند. همچنین اغلب سخنرانان مهمان و اردو  وجود دارد. دانش‌آموزان ممکن است به ایستگاه پلیس محلی مراجعه کنند یا در طول روز درگیر کاری از مشاغل مختلف بشنوند.

دانش‌آموزان همچنین می‌توانند در معرض افراد با فرهنگ‌ها و پیشینه‌های مختلف قرار بگیرند. قرار گرفتن در معرض این نوع از چیزهای مختلف در یک محیط خانه واقعاً دشوار است. کل روز در پیش دبستانی برای آموزش و غنی سازی کودک شما طراحی شده است، بنابراین می توانید مطمئن باشید که او دائماً در حال یادگیری و قرار گرفتن در معرض تجربیات جدید است.

همین حالا برای رشد ریاضی فرزندتان قدم بردارید!

کافیست روی لینک زیر کلیک کنید!

افزایش ضریب هوشی کودک