5/5 - (2 امتیاز)

دوستان جدید، مهارت های جدید و سرگرمی های روزانه، چیزهای زیادی در پیش دبستان هست که باید منتظر آنها بود و کارهای زیادی برای آماده شدن روز اول وجود دارد.
فرزند شما ممکن است در مورد ترک خانه و دوست یابی مضطرب باشد – اشکالی ندارد! عصبی بودن طبیعی است. برای کاهش عصبانیت های روز اول، می توانید با فرزندتان کتاب هایی بخوانید که در مورد مدرسه رفتن است ، بنابراین آنها می توانند بهترین تلاش خود را هنگام ملاقات با افراد جدید به کار گیرند. و  کتاب‌هایی که شخصیت‌های داستانی با رفتارهای خوب را نشان می‌دهند، می‌توانند به ساختن شخصیت قبل از روز بزرگ، زمانی که می‌خواهید فرزندتان بهترین رفتارش را داشته باشد، کمک کند.
اهداف کلی سال بر روی ایجاد مهارت‌های پیش‌خوانی قوی، تمرین شکل‌دهی حروف، تقویت مهارت‌های شنیداری و ارتباطی، آشنایی با مفاهیم پایه ریاضی و کسب علاقه‌ای فعال به دنیا تمرکز دارد.
در اینجا  مهارت هایی وجود دارد که باید هنگام آماده شدن خانواده برای پیش دبستان در نظر بگیرید.

همین حالا وارد سایت لیمویی شو و نرم افزار رو به صورت رایگان ببین!

لوگو ریاضیات لیمویی

برخی از حروف الفبا را معرفی کنید

 سعی کنید کودک را قبل از شروع پیش دبستان با بازی از حروف الفبا آشنا کنید. نیازی نیست کودک قادر به نوشتن آنها باشد ولی اینکه بتوان دبا دیدن حروف نام آنها رو بگوید بسیار عالیست .

مداد، مداد رنگی یا خوکار را به درستی بگیرد.

مداد را صاف جلوی کودک قرار دهید و نوک به سمت کودک باشد. از کودک بخواهید مداد را مانند دیگران نیشگون بگیرد و مداد را در حالی که پاک کن روی دستش می رود به سمت کودک برگردانید. سپس آن را روی انگشت وسط قرار دهید. برای اینکار و کمک به کودک می توانید از تمرین های دست ورزی و یا جوراب و کش هم استفاده کنید .

قادر به تشخیص نام رنگ ها و قسمت های بدن باشد.

بچه‌ها با فلش کارت‌ها یک درس دوگانه می‌گیرند : رنگ‌ها و شکل‌ها و یک شروع عالی در ریاضی. یادگیری رنگ ها و اعضای بدن به کودک کمک می کند در درک الگوهای ریاضی و پیدا کردن شباهت و تفاوت اشیا راحت تر عمل کند .

کلمات قافیه را بشناسید و تولید کنید.

کتاب‌هایی که دارای قافیه و تکرار هستند، برای رشد شناختی کودک شما مفید هستند ، جفت کردن صداها با کلمات گفتاری برای مثال شما و کودک یک در میان بر وزن میز کلمه پیدا کنید : میز،ریز،تیز …

نام کامل و تاریخ تولد را تکرار کنید.

روز تولد کودک را با او تمرین کنید همچنین نام کامل خانوادگی نام پدر مادر و اعضای درجه ۱ و ۲ را با کودکتان تمرین کنید پیدا کردن ارتباط بین اعضای خانواده به رشد فکری کودک بسیار کمک می کند .

آماده سازی کودک پیش دبستانی

روزهای هفته و ماه های سال را بخوانید.

مفهوم زمان ممکن است کمی مشکل باشد، اما می‌توانید با فلش کارت‌های اعداد ، کتاب‌های مفهومی ریاضی اولیه و کتاب‌های سرگرم‌کننده متمرکز بر اعداد ، درک آن را آسان‌تر کنید .

اشیاء را بر اساس اندازه، شکل و کمیت طبقه بندی کنید.

مهارت طبقه بندی کردن ، بلوک های سازنده مفاهیم مهم ریاضی هستند.  پیشنهاد می کنیم به سایت ریاضیات لیمویی رفته و این مهارت ها را به کمک بازی به کودکتان آموزش دهید .

تا 10 بشمارید

کتاب‌های شمارش زیادی وجود دارد که اصول اولیه را آموزش می‌دهند، اما اگر علاقه مندید روش های تازه تری برای تمرین شمارش با کودک خود داشته باشید به سایت ریاضیات لیمویی سر بزنید .

با دقت بدون وقفه گوش دهید و دست خود را برای صحبت بالا ببرید. 

یادگیری صبر و حوصله به ویژه در حین گفتگو برای بچه های کوچک می تواند چالش برانگیز باشد بازی کلاس درسی می تواند راهی سرگرم‌کننده برای توضیح مفهوم صبر، انتظار نوبت برای صحبت کردن و اینکه چرا این رفتارها در کلاس درس اهمیت دارد، باشد.

 

دستورالعمل های چند مرحله ای را دنبال کنید.

پیروی از دستورالعمل‌ها ، یک مهارت درک مطلب است که فرزند شما می‌تواند آن را با سرعت یاد بگیرد .شما می توانید این تمرین را در خانه انجام دهید مثلا از کودک بخواهید به آشپزخانه رفته و یک قاشق بیاورد و سپس عروسکش را به اتاق ببرد.

با یک دوست یا در گروه های کوچک روی یک پروژه تیمی کار کنید.

اشتراک گذاری لوازم بازی  توانایی هست که کودک باید قبل از پیش دبستان روی آن کار کند تا در پیش دبستان بتواند روابط اجتماعی خود را به خوبی افزایش دهد از کودک بخواهید به کمک خواهر برادر یا والدینش یک وسیله بسازد . مثلا به کمک لگو ها برج بسازند یا با خمیر بازی یک آدمک بسازند و هر نفر بخشی از ساخت را به عهده بگیرد .

از قیچی، چسب، رنگ و سایر مواد هنری استفاده کنید.

کتاب های زیادی وجود دارند که کودک با برش اشکال آنها و به کمک چسب می تواند کاردستی درست کند و این به افزایش مهارت کودک کمک می کند تا راحت تر مداد بدست بگیرد و در پیش دبستان آماده تر باشد .

لباس پوشیدن را تمرین کنید .

بچه ها در پیش دبستان بسیاری از کارها را باید بدون کمک انجام دهند . سپردن انجام کارهایی مثل بستن دکمه ها ، زیپ به تن کردن کاپشن و لباس می تواند اعتماد به نفس آنها را در انجام کارهای مستقل افزایش دهد .

 تمیز کردن اتاق را تمرین کنید.

کتاب های هستند که به کمک داستان ، اهمیت پاک کردن آشفتگی‌ها، مرتب کردن اتاق و یا تخت خواب  را به کودکان آموزش می دهد .

به راحتی از والدین جدا شوید.

با خواندن کتاب داستان در مورد مدرسه رفتن ، جدایی را برای کودک راحت تر کنید می توانید عکسی از خود و اعضای خانواده در کیف او بگذارید و به او بگویید در کنارش هستید . می توانید از چند روز قبل بازی جدای و به مدرسه رفتن را تمرین کنید .

نحوه تعامل با کتاب را بدانید

به کودکان آموزش دهید کتاب را چگونه ورق بزنند تا به صفحات آن آسیبی نرسد .

همین حالا برای رشد ریاضی فرزندتان قدم بردارید!

کافیست روی لینک زیر کلیک کنید!

افزایش ضریب هوشی کودک