5/5 - (1 امتیاز)

آیا کودک پیش دبستانی شما برای ترک شما مشکل دارد؟ در مورد کودک ۵ ساله شما چطور؟ آیا آنها نمی خواهند به مدرسه بروند؟ در اینجا چه باید کرد؟
چه فرزند شما پنج ساله باشد یا پانزده ساله، احتمالاً لحظاتی را داشته است که نمی خواسته به مدرسه بره از اضطراب و خستگی گرفته تا نگرانی از اینکه تمام سرگرمی‌ها را از دست خواهند داد، در بیشتر موارد، این یک واکنش طبیعی است.  اما اگر فرزند شما مدام از مدرسه دوری می کند، ممکن است مشکل بزرگتری در دست باشد. اجتناب و یا امتناع از رفتن به مدرسه می تواند نشانه ای از مسائل اجتماعی یا عاطفی، مسائل رشدی و یا قلدری باشد.

 

همین حالا وارد سایت لیمویی شو و نرم افزار رو به صورت رایگان ببین!

لوگو ریاضیات لیمویی

راهکارهای جلوگیری از فرار فرزندانمان از مدرسه

خبر خوب این است که راه‌هایی برای حمایت از فرزندتان و بازگرداندن او به مسیر اصلی وجود دارد. این استراتژی ها به شما کمک می کند تا فرزندتان را به مدرسه ببرید و در آنجا نگه دارید .

فرزندتان را جدی بگیرید

کودکان نیز مانند بزرگسالان روزهای بدی دارند. اما اگر فرزند شما مرتباً و اغلب از مدرسه شکایت می کند، باید توجه داشته باشید اجتناب از مدرسه می تواند توسط عوامل متعددی از جمله اضطراب، تفاوت های یادگیری، مسائل اجتماعی و عاطفی و قلدری ایجاد شود. و علت هر چه باشد، فرزند شما باید دیده و شنیده شود. نگرانی ها و شکایات آنها باید جدی گرفته شود.

فرار از مدرسه

بیشتر بخوانید:

ترس های آنها را بشناسید

فکر می‌کنیم مهدکودک و کلاس‌های ابتدایی پایین هستند، اما برای بچه‌ها، مدرسه کار سختی است! پیروی از قوانین و تمرین مهارت های جدید، انرژی و تلاش می خواهد. بنابراین اگر فرزند شما به تازگی تعطیلات تابستانی آرامی داشته یا حتی در خانه مریض بوده است، ممکن است تصمیم بگیرد که ترجیح می دهد در خانه باشد تا اینکه در مدرسه سخت کار کند.
فرار از مدرسه ، از سن ۵ سالگی شروع می شود، زیرا کودکان شروع به درک این موضوع می کنند که ما آسیب پذیر هستیم. مهم نیست که زندگی آنها چقدر پایدار است، بچه ها ممکن است در مورد مرگ، جراحت یا از دست دادن والدین ترس داشته باشند – به خصوص اگر چیزی ترسناک در اخبار منتشر شود. آنها ممکن است در مدرسه نگران باشند که ممکن است اتفاق بدی برای والدینشان – یا خودشان – بیفتد و برای محافظت از یکدیگر حاضر نشوند. بچه ها در این سن از استقلال جدید خود لذت می برند، اما از آن نیز می ترسند .

تنها با یک کلیک از کودکت یک ریاضیدان کوچک بساز!

لوگو ریاضیات لیمویی

اضطراب ریاضی

احساس اضطراب در مواجهه با دروس ریاضی می‌تواند یکی از دلایل اصلی برای فرار کودکان از محیط مدرسه باشد. این اضطراب ریاضی ممکن است از ترس از عدم موفقیت، فشار اجتماعی یا حتی نگرانی از ارزیابی های تحصیلی ناشی شود. در این سیاق، ایجاد یک فضای آموزشی محیطی اشتیاق‌آور و پشتیبانی از دانش‌آموزان برای مقابله با این اضطراب، اهمیت به‌سزایی دارد. با انتخاب روش‌های آموزشی مبتنی بر تعامل، تشویق به فعالیت‌های گروهی و ایجاد روابط مثبت، می‌توان به عنوان یک پله مهم به سوی افزایش اعتماد به نفس و کاهش اضطراب ریاضی در دانش‌آموزان کمک کرد.

کاهش “عامل سرگرمی”

گاهی اوقات کودکان می خواهند مدرسه را صرفاً به این دلیل که خانه مکان بهتری برای بودن است ، کنار بگذرانند. راه حل این است که ماندن در خانه در ساعات مدرسه را کسل کننده کنید! هنگامی که کودک شما صبح از سردرد شکایت می کند ، بررسی کنید آیا واقعا بیمار است یا خیر . اگر تب، استفراغ، یا سایر علائم آشکار وجود ندارد، سعی کنید آنها را به مدرسه برسانید. می توانید بگویید: بیا ببینیم چقدر می تونی در مدرسه بمونی تا زمانی که احساس بهتری پیدا کنی. اگر احساس بیماری داشتی ، می توانیم بعد از مدرسه به پزشک مراجعه کنیم. آنها باید بفهمند که روز بیماری روز بازی نیست، در این صورت آنها احتمالاً مشتاق بازگشت به مدرسه می شوند .

راهکارهای جلوگیری از فرار از مدرسه

وضعیت را از بین ببرید

فرزند شما ممکن است نگران یک مشکل خاص باشد ، از اتوبوس تا قلدر مدرسه ، اما کاملاً نمی تواند بیان کند یا بفهمد ، آنها فقط می خواهند فرار کنند . اگر آنها می گویند که به دلیل شکم درد نمی خواهند به مدرسه بروند، سعی کنید با این روش به آنها کمک کنید تا مشکل خود را بیان کنند ، بگویید : «می دونی ، گاهی اوقات وقتی نگران دیر رسیدنم هستم، شکمم درد میگیره اما اگر به این فکر کنم که چگونه به موقع راه بیوفتم ، شکم دردم معمولا زود خوب می شه حالا تو نگران چی هستی؟” ممکن است متوجه شوید که یک بچه در کلاس با آنها بدرفتاری می کند یا می ترسد که همانطور که در اخبار دیده اند اتفاقی براش بیوفته.  نکته کلیدی این است که جستجو کنید و سؤال کنید .

به مشکل اساسی رسیدگی کنید

هنگامی که علت مشکل را کشف کردید، می توانید آن را برطرف کنید. به عنوان مثال، اگر فرزند شما از نظر تحصیلی دچار مشکل است و این باعث اضطراب می شود، می توانید برای او معلم خصوصی بگیرید و یا از فیلم ها و برنامه های آموزشی استفاده کنید. این طرح ها به کودکان کمک می کند تا نیازهای آموزشی خود را برآورده کنند. اگر فرزندتان با اضطراب جدایی  دست و پنجه نرم می کند ، یعنی «دلش برای شما تنگ شده است»، ممکن است بتوانید با معلم او همکاری کنید تا یک طرح انتقالی ارائه دهید. برای مثال، نگه داشتن یک عکس یا تصویری از خانواده خود در کیف کودکتان ممکن است کمک کند. و اگر قلدری در مدرسه علت باشد، باید به همه طرف های درگیر رسیدگی شود. در یافتن راه حلی برای مشکل، فرزند خود را نیز در نظر بگیرید. اگر این فرصت را به آنها بدهیم، بچه ها می توانند مشکل گشای فوق العاده ای باشند.

با معلم آنها صحبت کنید

علاوه بر پرداختن به مسائل اساسی با فرزندتان، می توانید و باید معلم او را نیز درگیر کنید. از آنها بپرسید که فرزندتان در کلاس درس چگونه رفتار می کند. مشارکت می کنند یا کناره گیری کرده اند؟ از آنها بپرسید که چه رفتارهای قابل توجهی دیده اند، در صورت وجود،چه چیزهایی را مشاهده کردند و مشاهده می کنند؟ و سپس با معلم برای رسیدن به یک برنامه همکاری کنند. معلمان حلال مشکلات شگفت انگیزی هستند. آنها ممکن است در مورد روش هایی که می توانید فرزندتان را دوباره در کلاس درس فعال کنید، پیشنهاداتی داشته باشند.
بدانید که ممکن است مشکلات عمیق تری وجود داشته باشد
اگر کودک شما دائماً از رفتن به مدرسه فرار می کند وآنقدر مضطرب است که نمی تواند گریه اش را متوقف کند، یا علائم دیگری از اضطراب مانندکابوس شبانه یا نشانه هایی از وحشت از تنها ماندن را نشان می دهد، با پزشک اطفال خود در مورد مراجعه به یک درمانگر که بر اضطراب دوران کودکی تمرکز دارد مشورت کنید.

مقالات زیر را بخوانید:

بازی ریاضی برای کودکان

همین حالا برای رشد ریاضی فرزندتان قدم بردارید!

کافیست روی لینک زیر کلیک کنید!

افزایش ضریب هوشی کودک