5/5 - (2 امتیاز)

رها کردن کودک در خانه به حال خود و رسیدگی به کارهای خانه توسط مادر فرصت سوزی بزرگی است که متاسفانه بسیار رایج است . اما شما می توانید با ایجاد یک « جریان » کودک خود را در یک فعالیت خلاقانه غرق کنید .

ابتدا، فعالیت‌هایی را انتخاب کنید که پخش «جریان» را ترویج می‌کنند.

همین حالا وارد سایت لیمویی شو و نرم افزار رو به صورت رایگان ببین!

لوگو ریاضیات لیمویی

بازی جریانی ، عمیق ترین شکل بازی است . دکتر سوزان کی پری ، روانشناس اجتماعی و نویسنده کتاب بازی هوشمندانه ، می گوید : « جریان » به کودک کمک می کند تا مهارت های بزرگ زندگی مانند انعطاف پذیری ، تفکر خلاق و کنترل تکانه را ایجاد کند .

با انتخاب ایده‌هایی شروع کنید که علایق شخصی فرزندتان را هدف قرار می‌دهند، با هم وسایل تهیه کنید برای اینکه واقعاً جریان را پیدا کند، کودک شما به وقت و اجازه نیاز دارد .

جنیفر میلر، نویسنده کتاب «والدین مطمئن، بچه‌های مطمئن » می گوید : کودکان اگر احساس ‌کنند که توسط والدین مورد قضاوت قرار می‌گیرند یا به شدت تحت نظر هستند، وارد جریانی نمی‌شوند .

با این حال، این بدان معنا نیست که شما نیازی به درگیر شدن ندارید . نقش شما این است که به شروع کارها کمک کنید، سپس بنشینید و شروع جادو را تماشا کنید !

در اینجا چند ایده وجود دارد که به شما کمک می کند تا زمانی که کار خود را انجام می دهید، فرزند خود را مشغول نگه دارید .

ایده های حرفه ای بازی برای بچه ها

پس از یک آموزش سریع توسط شما، کودکتان آماده خواهد شد تا یک شاهکار بسازد !

یک پرتره از کودک در اندازه واقعی ترسیم کنید

چند کاغذ خشکشویی بزرگ را روی زمین باز کنید، از کودکتان بخواهید روی آن دراز بکشد و سپس بدن او را با یک مشخص کنید . سپس از او بخواهید که جزيیات بدن و لباس خود را روی کاغذ اضافه کند.

بازی برای کودکان ۱۰ ساله

یک زمین بازی رویایی بسازید

به فرزندتان اجازه دهید به لوازم خانه حمله کند! پارچه ، طناب ، چوب بستنی پیچ و مهره ، چوب پنبه ظروف پلاستیکی و حبوبات کاغذ و … می توانند شروع خوبی باشند .بر روی یک ملحفه شروع به ساختن پارکی شامل سرسره ، تاب ، مسیر دوچرخه سواری و … کنید و از او بخواهید سایر أسباب بازی های خود مثل ماشین و عروسک های کوچک خود را به آن اضافه کند . فراموش نکنید شما فقط جریان را آغاز کنید و کودک را با تخیل خود تنها بگذارید و از دور بر او نظارت کنید .

تنها با یک کلیک از کودکت یک ریاضیدان کوچک بساز!

لوگو ریاضیات لیمویی

یک پیام مخفی را کشف کنید

از کودک خود بخواهید با مداد سفید روی کاغذ سفید بنویسد و یا نقاشی بکشد سپس با آبرنگ روی متن و نقاشی خود را رنگ کند تا متن مخفی آشکار شود . می توانید خودتان روی کاغذ بنویسید و از او بخواهید با رنگ کردن ، رمز را کشف کند .

وانمود کردن ایده های بازی

این سناریوهای ساختگی را پیشنهاد کنید تا دنیای رویاهای فرزندتان را پیش ببرید:

  • یک فرودگاه راه اندازی کنید.
  • یک مراسم (مثل عروسی یا تاج گذاری) برگزار کنید.
  • رستوران بازی کنید
  • یک کلینیک دامپزشکی یا یک بیمارستان را باز کنید.
  • به فضا سفر کنید.
  • یک صحنه از یک فیلم را دوباره بسازید.

در تمامی این فعالیت ها شما آغازگر خواهید بود و بعد اجازه دهید فرزندتان درجریان بازی غرق شود .

 

ایده های بازی خمیر بازی

چه خانگی باشد و چه در فروشگاه، چیزهای لزج یکی از بهترین وسایل برای سرگرمی بی پایان و تخیلی است. چند رنگ را با یک وردنه، یک چاقوی پلاستیکی، و کاترهای شیرینی پزی جفت کنید و ببینید که فرزندتان در حین خمیربازی با آرامش سخت کوش می شود می توانید چالشی هیجان انگیز را شروع کنید :

  • با افزودن چشم های گوگولی، پرها و چوب کبریت، هیولا بسازید.
  • ببینید چه کسی می تواند خنده دارترین چهره را بسازد.
  • حشرات پلاستیکی یا دایناسورها را برای ایجاد “فسیل” روی خمیرفشار دهید.
  • برای تمرین املای کلمات خمیر را پهن کنید و با دست حروف را شکل دهید .
  • سعی کنید با استفاده از خلال دندان یک برج بلند بسازید.

بازی کودکان ۱۰ ساله

برو “کمپینگ

در اتاق نشیمن چادر بزنید و آن را با پتوهای دنج و کیسه خواب برای مخفیگاه نهایی پر کنید. در شب چراغ قوه بیاورید تا داستان بگویید.

یک کارآموز استخدام کنید

اگر از خانه کار می‌کنید، یک دفتر کار برای فرزندتان در کنار میزتان با تمام وسایل درست کنید: مداد، کاغذ، ماشین حساب و حتی یک لپ‌تاپ بازی. از آنها بخواهید که کار خود را انجام دهند (خواه تکالیف واقعی باشد یا ارائه صورتحساب های وانمودی) در حالی که شما کار خود را انجام می دهید.

یک منطقه اکتشافی ترتیب دهید

نوار، طناب، قیچی، مقوا، ذره بین، لوله پاک کن، کش لاستیکی، پیچ و مهره  و سایر اقلام عجیب و غریب را که فرزندتان می تواند برای «اختراع» استفاده کند، جمع آوری کنید . یک پیچ گوشتی و وسایل شکسته یا خراب ‌شده مانند صفحه کلید کامپیوتر یا تلفن قدیمی ، نوارهای ویدیویی یا اسباب‌بازی‌های شکسته را در نظر بگیرید . از کودک بخواهید به کمک آنها چیزی اختراع کند یا اگر می‌تواند آن‌ها را باز کرده و بررسی کند .

فریز شو !

از فرزند خود بخواهید با آهنگی برقصد و هر لحظه که آهنگ متوقف شد ، خشک شود و تکان نخورد .

بولینگ بسازید.

بولینگ یکی از بهترین بازی های داخل سالن است زیرا تمرکز، بینایی و هماهنگی حرکتی را ترکیب می کند می توانید از بطری های قدیمی و یک توپ بادی به عنوان توپ رسمی بولینگ استفاده کنید

مزایای انجام بازی های خانوادگی چیست؟

انجام بازی های خانوادگی تجربه ای دلچسب با مزایای فراوان است. با ایجاد لحظات خاص و خاطرات پر از خنده، خانواده ها را به هم نزدیکتر می کند. این بازی‌ها پیوند خانوادگی را تقویت می‌کنند، ارتباطات باز را تشویق می‌کنند و روابط را تقویت می‌کنند.
آنها فراتر از سرگرمی، مهارت های مهم زندگی مانند حل مسئله، کار تیمی و روحیه ورزشی خوب، پرورش رشد شخصی را آموزش می دهند. بازی‌های خانوادگی همچنین استراحتی از شلوغی روزانه، کاهش استرس و ایجاد ارتباطات عاطفی قوی را ارائه می‌دهند.
به علاوه، آنها آموزشی نیز هستند و یادگیری را برای بچه ها لذت بخش می کنند. در اصل، بازی‌های خانوادگی فضایی گرم و شاد ایجاد می‌کنند که در آن همه می‌توانند در کنار هم استراحت کنند، یاد بگیرند و رشد کنند.

فراموش نکنید علاوه بر بازی هایی که در بالا به شما معرفی کردیم و برای رشد و افزایش خلاقیت فرزندتان می توانید از آن ها استفاده کنید؛ سایت ریاضیات لیمویی هم با تدوین بازی ریاضی برای کودکان در خدمت شماست تا شما را در این مسیر یاری کرده و خلاقیت فرزند خود را پرورش دهد. پیشنهاد می کنم سری به دموی نرم افزار لیمویی ما بزنید و فرزند خود را هدفمند سرگرم کنید 🙂

همین حالا برای رشد ریاضی فرزندتان قدم بردارید!

کافیست روی لینک زیر کلیک کنید!

افزایش ضریب هوشی کودک