1/5 - (1 امتیاز)

آموزش مفهوم بزرگتر و کوچکتر به کودکان سه تا هفت سالی که هنوز درک درستی از اعداد  ارتباط آن‌ها با یکدیگر ندارند شاید کار چندان آسانی به نظر نرسد!
اما سن سه تا هفت سالگی سن بسیار حساسی در بین کودکان است که اگر آن‌ها در این سن بتوانند مفاهیم پایه‌ای ریاضی را یاد بگیرند؛ قطعا در آینده؛ مهارت‌های ریاضی را سریعتر از هم سن و سالانشان فرا خواهند گرفت و آینده‌ی درخشان‌تری در ریاضی و یادگیری مهارت‌ها خواهند داشت!
در این مقاله تصمیم داریم چند روش مناسب برای آموزش مفهوم کوچکتر و بزرگتری اعداد را به شا معرفی کنیم تا شما بتوانید به کمک این روش‌ها؛ اعداد کوچکتر و بزرگتر را به فرزندتان آموزش دهید!
همچنین یک فایل ویدئویی هم برای درک بهتر این آموزش‌ها برای شما در این مقاله قرار داده شده است!
پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید!

آموزش مفهوم کوچکتر و بزرگتر با ریاصیات لیمویی

معمولا کسی سنین سه تا هفت سالگی را برای کودکان جدی نمی‌گیرند و نمی‌دانند یکی از مهم‌ترین دوره‌های زندگی برای یادگیری مهارت‌های پایه‌ای ریاضی و سایر مهارت‌ها همین سنین سه تا هفت سالگی است!
لذا سایت ریاضیات لیمویی که اولین وبسایت تخصصی آموزش ریاضی به کودکان سه تا هفت ساله است؛ در صدد برآمده تا در محیطی سرگرم کننده مفاهیم پایه‌ای ریاضی را به کودکان بیاموزد و آینده‌ی درخشانی را در زمینه‌ی ریاضی برای آن‌ها رقم بزند.
یکی از مطالبی هم که در تمرینات نرم افزار ریاضیات لیمویی به آن پرداخته می‌شود همین آموزش مفهوم بزرگتر و کوچکتری اعداد به کودکان است!
ریاضیات لیمویی سعی دارد تا با آوردن تمرین‌های متعدد در زمینه‌ی مفهوم بزرگرتری و کوچکتری در بین اعداد، این مفهوم حیاتی را در ذهن آن‌ها تثبیت کند و با ثبت روند رشد فرزندتان و ارائه‌ی گزارش، مسیر رشد را به والدین عزیز نمایش دهد!
البته همان طور که شعار ریاضیات لیمویی هم هست: “ریاضی مثل لیمو شیرینه؛ البته اگر به موقع یاد بگیری! وگرنه تلخ تلخ میشه!”
پس اگر شما هم برنامه دارید که برای آینده‌ی ریاضی درخشان فرزندتان برنامه‌ریزی کنید؛ همین امرزو دست به کار شوید و با کلیک بر روی دکمه‌ی زیر، در سایت ریاضیات لیمویی ثبت نام کنید و روند رشد فرزندتان را ببینید!

برای مشاهده‌ی دموی نرم افزار و ثبت نام لطفا روی لینک زیر کلیک کنید تا بتوانید از امکانات ویژه‌ی ریاضیات لیمویی برای کودکان مطلع شوید!

مشاهده‌ی دموی ریاضیات لیمویی

چند روش کاربردی برای آموزش مفهوم بزرگتر و کوچکتر

مسئله‌ی مهمی که در یاد دادن مفهوم بزرگتر و کوچکتر باید مد نظر داشته باشید این است که ما تصمیم نداریم کودک بعد از پایان این بخش بتواند اختلاف بین اعداد را تشخیص دهد!
بلکه فقط هدف ما این است که کودک دلبندتان بتواند بزرگتر یا کوچکتر بودن اعداد را نسبت به هم تشخیص دهد.
مثلا بتواند بگوید عدد 7 بزرگتر است یا عدد 4؟
برای آموزش روش‌های متنوع و متعددی وجود دارد که ما در این جا سه روش کاربردی را با یکدیگر بررسی می‌کنیم.
فقط باید حواستان باشد که سرعت کودکان در یادگیری ممکن است متفاوت باشد و برای هر کودک روش‌های متفاوتی جوابگو باشد. پس صبر و حوصله داشته باشید و بدانید که دیر یاد گرفتن کودک دلبند شما صرفا ارتباطی به بهره‌ی هوشی و این قضایا ندارد؛ بلکه فقط ممکن است شما دارید از روش اشتباهی به او آموزشی را می‌دهید!

ویدئوی آموزش بزرگتر و کوچکتر به کورکان

تنها با یک کلیک از کودکت یک ریاضیدان کوچک بساز!

لوگو ریاضیات لیمویی

حالا بیایید چند روش کاربردی را با یکدیگر بررسی کنیم:

روش اول: شمردن

پیشنهاد ما برای شروع آموزش این است که ابتدا بزرگتر و کوچکتری را در بین اعداد 1 تا 5 به او آموزش دهید و از همین 1 تا 5 شروع کنید!
از او بخواهید که اعداد یک تا پنج را با انگشت شروع به شمردن کند و خودتان نیز او را همراهی کنید: یک، دو، سه، چهار
حالا می‌خواهید به او نشان بدهید که عدد چهار از عدد 2 بزرگتر است؛ برای این کار یک بار دیگر با هم از یک تا چهار بشمارید فقط با انگشتتان دو و چهار را به او نشان دهید و بگویید عدد چهار بعد از عدد دو آمده؛ و عدد چهار بزرگتر از عدد دو است.
همچنین می‌توانید عدد دو و چهار را با بالا بردن انگشتانتان به او نشان دهید و از او بپرسید در کدام حالت انگشت‌های بیشتری می‌بیند؟ پس آن عدد بزرگتر است!

با توجه به اینکه اگر کودک دلبندتان طبق طرح درس ریاضیات لیمویی پیش رفته باشد؛ باید تا الان مفهوم بیشتر و کمتر را یاد گرفته باشد؛ راحت‌تر و بهتر می‌تواند مفهوم بزرگتر و کوچکتر را متوجه شود و از آن‌ها سر در بیاورد!
اگر هم یاد نگرفته اصلا نگران نباشید؛ کافیست به مقاله‌ی آموزش مفهوم بیشتر و کمتر سری بزنید تا بتوانید این مفهوم را نیز به کودکتان آموزش دهید!

روش دوم: استفاده از لگوها

یکی دیگر از روش‌های شیرین و جذاب آموزش اعداد بزرگتر و کوچکتر به کودکان این است که ساباب بازی‌های مورد علاقه‌اش را نیز وارد بازی کنید تا بهتر یاد بگیرد!
نیم‌داندی چطور؟ الان بهتان می‌گویم!
دو تکه کاغذ A4 یا مقوایی بردارید و عدد 3 را روی یکی، و عدد 5 را روی دیگری بنویسید!
حال با همراهی با او، از 1 تا 3 و یکبار دیگر از 1 تا 5 بشمارید!
حال از او بخواهید به تعداد عدد 3، روی مقوای آن لگوها را روی هم بچیند: یعنی روی مقوای عدد سه سه لگو روی یکدیگر چیده شده باشد!
برای عدد 5 هم همین کار را از او بخواهید!
در نهایت از او بپرسید روی کدام مقوا، لگوهای بیشتری می‌بیند؟ پس همان عدد بزرگتر است!
همین جریان را می‌توانید برعکس کنید و برای آموزش مفهوم کوچکتر نیز از آن استفاده کنید و بگویید مقوایی که تعداد لگوی کمتری روی آن می‌بیند؛ عدد کوچکتری را دارد!
اگر باز هم نیاز به توضیح دارید تا بتوانید این روش را امتحان کنید؛ به نظرم دیدن ویدئوی زیر را از دست ندهید!

تنها با یک کلیک از کودکت یک ریاضیدان کوچک بساز!

لوگو ریاضیات لیمویی

روش سوم: نقاشی بکشید!

یک روش جذاب دیگر برای آموزش مفهوم اعداد بزرگتر و کوچکتر این است که نقاشی بکشید!
بله درست شنیدید این بار اید برای آموزش این مفهوم به فرزند دلبندتان نقاشی بکشید!
حالا می‌پرسید چطور؟
باز هم به چند تکه مقوا احتیاج دارید!
روی یکی از تکه‌های مقوا عدد مثلا 2 و بنویسید؛ در کنار این مقوا مقوایی را قرار دهید که از قبل با ماژیک یا خودکار آن را به 10 سلول تقسیم کرده‌اید!
حال از کودکتان بخواهید که به تعداد عددی که در کار می‌بیند (یعنی 2) درون سلول‌ها ستاره بکشد!
خودتان هم کمکش کنید تا نقاشی را کامل کند. الان برای نشان دادن عدد 2 باید درون دو تا سلول را ستاره بکشد.
حال با عدد دیگر که مثلا 5 است هم همین کار را بکنید؛ یعنی از او بخواهید درون 5 سلول از یک صفحه ی مقوایی دیگر ستاره بکشد تا عدد پنج را نمایش دهد!
حال از او بپرسید در کدام مقوا ستاره‌های بیشتری می‌بیند؟ خب طبیعی است که مقوایی را نشان می‌دهد که تعداد 5 ستاره دارد. از همین فرصت استفاده کنید و به او بگویید که تعداد ستاره‌های بیشتری که می‌بیند نشانگر این هستند که عدد 5 از عدد 3 بزرگتر است!
و به همین راحتی توانستید مفهوم بزرگتر و کوچکتری را به فرزند دلبندتان با همین روش‌های سرگرم کننده بیاموزید!
اگر باز هم نیاز به توضیحات بیشتری دارید؛ پیشنهاد می‌کنم دیدن ویدئوی زیر را از دست ندهید!

کلام پایانی

فراموش نکنید که پس از آموزش مفهوم بزرگتر و کوچکتر، فرزند دلبند شما به تمریناتی نیاز دارد تا این مطالب را در ذهنش تثبیت کند.
سیات ریاضیات لیمویی این تمرینات را برای فرزند شما فراهم کرده است تا پس از یادگیری مطلب بلافاصله در محیطی جذاب این مطالب در ذهنش تثبیت شوند!
فراموش نکنید که روش‌های یادگیری در بین هر کودک ممکن است متفاوت باشد و باید صبر و حوصله‌ی زیادی برای آموزش به او داشته باشید!
امیدوارم از خواندن مقاله لذت برده باشید! 🙂

برای مشاهده‌ی دموی نرم افزار و ثبت نام لطفا روی لینک زیر کلیک کنید تا بتوانید از امکانات ویژه‌ی ریاضیات لیمویی برای کودکان مطلع شوید!

مشاهده‌ی دموی ریاضیات لیمویی

همین حالا برای رشد ریاضی فرزندتان قدم بردارید!

کافیست روی لینک زیر کلیک کنید!

افزایش ضریب هوشی کودک
به متنی که خواندید چه امتیازی می‌دهید؟
5/5